SAS använder cookies för att förbättra din upplevelse och för att göra ditt besök på vår hemsida så trevligt som möjligt. Vissa cookies är tekniskt nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och är därför alltid aktiverade. Vi använder även cookies för att kunna analysera dina intressen baserat på sökningar och andra beteenden under ditt besök på webbplatsen.
Genom att klicka på ’Jag accepterar’ samtycker du till alla våra cookies. Vänligen observera att din upplevelse kan komma att påverkas om du väljer att inte acceptera samtliga cookies, samt att områden och funktioner på webbplatsen eventuellt inte kommer fungera korrekt.
I Cookie inställningar kan du ge ett kontrollerat samtycke. Läs mer om hur vi använder cookies och hur du ändrar dina inställningar i vår Cookiepolicy
Tilläggstjänster är avgiftsbelagda tjänster som du kan lägga till när du bokar en flygning som utförs av SAS.
Här kan du läsa mer om regler och villkor för följande tjänster:
Du kan välja önskad sittplats i förväg på flygningar utförda av SAS när du reser i SAS Go.
Det här behöver du veta om du vill köpa till ett extra säte.
Du kan endast köpa säten bredvid din sittplats och högst två extra säten.
Om du bokar om eller avbokar din resa är avgiften för extra säte inte återbetalningsbar. Det extra sätet kan inte flyttas över till en ny flygning om du bokar om din biljett.
Om det förekommer problem, inklusive men inte begränsat till flygplansbyte, förseningar eller inställda flygningar, antingen på din eller på en annan flygning där passagerare måste bokas om till din flygning, kan det hända att de extra sätena går förlorade på grund av säkerhets- eller driftsskäl. I sådana fall har du rätt till en återbetalning som motsvarar det belopp du betalade för de extra sätena.
Observera att passagerare alltid har högre prioritet än extra säten.
Ansökningar om återbetalning kan inte göras senare än två (2) månader från det ursprungliga resedatumet.
Du kan lägga till extra incheckat bagage för din flygning utöver vad som ingår i din biljett och din EuroBonus-nivå.
Du kan förbeställa måltider som kommer att serveras under flygningen när du reser i SAS Go inom Skandinavien och Europa.
Du kan besöka SAS businesslounger för att äta, arbeta eller koppla av på din avgångs- eller transitflygplats när du reser i SAS Go.
Du kan minska din miljöpåverkan genom att ersätta fossila bränslen med biobränsle.
Du får möjlighet att lämna ett bud på eller köpa en SAS Upgrade på SAS webbplats eller köpa en SAS Upgrade på flygplatsen.
SAS Upgrade är ett sätt att uppgradera komforten på din resa till SAS Plus eller SAS Business. Se den fullständiga versionen av villkoren för SAS Upgrade.
Vi vill att alla ska ha en fantastisk resa när de flyger med oss. Det är anledningen till att vi samarbetar med Europ Assistance för att erbjuda reseförsäkringar som är skräddarsydda för moderna resenärer. Tillgängligt i Danmark, Norge och Sverige.
Personuppgifter är alla uppgifter om dig som en fysisk person och som kan användas för att identifiera dig direkt eller indirekt, t.ex. ditt namn, foto eller ID-nummer.
Vi åtar oss att skydda din integritet och behandlar endast personuppgifter i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar. Vårt sätt att behandla dina personuppgifter är beroende av om du är medlem i EuroBonus-programmet eller är en profilkontoinnehavare eller resenär utan något särskilt medlemskap eller konto hos oss.
Vi har avsett att beskriva vårt sätt att behandla personuppgifter så transparent och tydligt som möjligt i nedanstående integritetspolicyer. Vi rekommenderar att du läser den policy som är tillämplig för dig noggrant och att du kontaktar vårt dataskyddsombud på dataprotectionofficer@sas.se med eventuella frågor.
Om du är medlem i EuroBonus-programmet bör du läsa vår integritetspolicy för EuroBonus-medlemmar. Om du har ett profilkonto bör du läsa vår integritetspolicy för profilkontoinnehavare. Om du är en resenär utan något särskilt medlemskap eller konto hos oss, kommer vi att behandla dina personuppgifter i enlighet med det som anges i vår Allmänna integritetspolicy.