Vouchers och presentkort
Formulär och intyg
Hantera allt som är relaterat till din resa, både före och efter resan, med hjälp av länkarna nedan. Du kan dessutom se alla dokument du behöver fylla i för din resa.
Intyg om flygförsening
Om du behöver ett dokument för försäkringsändamål kan du få ett intyg för flygförsening genom att ange dina bokningsuppgifter.
Hämta kvitto
Begär ett kvitto för inköp ombord och biljetter köpta online, i SAS-appen eller från SAS kundtjänst.
Medicinskt godkännande
Fyll i formuläret för medicinsk information (MEDIF) för att få bekräftelse på att du är tillräckligt frisk för att flyga.
Resa med syrgas
Fyll i detta formulär för att ta med egen syrgas eller koncentrator ombord.
Resa med grupp
Om ni reser i en grupp med minst tio personer kan ni göra en gruppbokningsförfrågan.
Ansök om poäng från flygresor
Om du inte har fått EuroBonus-poäng för en nyligen genomförd SAS- eller partnerflygning kan du ansöka om dem här.
Vanliga frågor
Visa alla frågor
Bra att veta
Öppet köp
Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24 timmars öppet köp kan du avboka din resa utan avgift inom 24 timmar efter att bokningen gjordes.
Ändra din biljett
Oavsett om du behöver boka om dina resdatum eller uppdatera resenärens namn har vi all information du behöver.
Avbokning och återbetalning
Om du inte kan resa och behöver avboka din resa kan du ha rätt till återbetalning. Nedan följer information om reglerna för återbetalning av biljetter och om hur du ansöker om återbetalning.
Din flygning är inställd
Om din flygning har ställts in av SAS kommer vi att göra vårt bästa för att ta hand om dig och hålla dig informerad.
Din flygning är försenad
Om din flygning är försenad kommer vi att informera dig så snart som möjligt via sms och vår app baserat på kontaktuppgifterna i din bokning. Om din flygning är kraftigt försenad och du väljer att inte resa kan du ha rätt till ersättning.
Hittegods
Det här är det du behöver känna till om du förlorade något under resan med oss eller på flygplatsen.