sök

FÖRSLAG

  • loader Inget annat innehåll att visa
På flygplatsen

På flygplatsen

En flygresa med SAS är mycket mer än transport mellan två punkter. Det är en plats att vara på, en plats att arbeta på, en plats att trivas på. Och under hela vägen gör vi allt vi kan för att se till att din resa går så smidigt och enkelt som möjligt. Här är en del viktig information om hur du tar dig runt på flygplatsen och får ut det mesta av din tid när du är där.

SAS Lounge

Gör din resa ännu bättre genom att besöka våra lounger. Koppla av, ät en bit mat, ta hand om arbetet och dra nytta av kostnadsfri Wi-Fi-anslutning i SAS Gold Lounge, SAS Lounge, SAS Domestic Lounge och SAS Café Lounge.

Läs mer 

 

SAS Fast Track

Undvik köerna. Passera säkerhetskontrollen snabbt med SAS Fast Track och få mer tid till shopping, en måltid eller avkoppling.  

  • SAS Fast Track är en separat kö för att passera säkerhetskontrollen snabbare.

  • Precis som i den vanliga säkerhetskontrollen måste du visa upp ett giltigt boardingkort


Säkerhetskontroll

Passera säkerhetskontrollen snabbare genom att ha dina handlingar framme. Här är några enkla sätt att visa upp ditt boardingkort: 

  • Visa upp ditt digitala eller utskrivna boardingkort

 

Transport till flygplatsen

Det finns många sätt att ta sig till flygplatsen, från tåg och buss till taxi och Uber. Och ibland kan du tjäna EuroBonus-poäng beroende på vilket sätt du åker på. Här följer mer nyttig information från våra resepartner.  

Transfer på flygplatsen

Det är en god idé att se till att du har gott om tid att ta dig till ditt anslutningsflyg. Om du planerar väl kommer du att ha tid att handla eller till och med besöka en SAS Lounge på vägen. Här är de kortaste transfertiderna på våra flygplatser i Skandinavien.


Försenade eller inställda flygningar

Vi vet att din tid är värdefull och gör vårt bästa för att du alltid ska komma fram i tid. Om din flygning är försenad gör vi vårt bästa för att hjälpa dig. 

  • Vid förseningar på två timmar eller längre ersätter vi dig för eventuella extra kostnader under väntetiden, t.ex. för mat och dryck. För övriga kostnader rekommenderar vi att du kontaktar ditt försäkringsbolag.

  • Om din flygning ställs in kommer vi att boka om dig till slutdestinationen och ersätta dig för eventuella extra kostnader under väntetiden, inklusive måltider och i vissa fall hotellrum. För övriga kostnader rekommenderar vi att du kontaktar ditt försäkringsbolag.

  • Om du väljer att avbryta din resa på grund av att ditt flyg är inställt, har du rätt till återbetalning av din outnyttjade flygbiljett. Om du bokade via resebyrå ska du kontakta dem för att begära återbetalning. Om du bokade din biljett hos SAS kan du kontakta SAS Sales & Service eller använda formuläret nedan.

 


SAS Service Point

Som van resenär vet du antagligen hur du tar dig runt på de flesta flygplatserna. Men om du har frågor kan du alltid tala med vår personal i SAS Service Point – vår mötesplats på flygplatsen. SAS Service Point ger dig möjlighet att:

  • Använda din dator för att boka biljetter eller köpa tilläggstjänster som måltider ombord, tillgång till lounge eller extra bagage.
  • Ladda dina elektroniska enheter före avgången.
  • Om ditt barn reser ensamt eller om du behöver assistans är det en god idé att börja din resa i SAS Service Point. Vi hjälper dig att lämna dina väskor och leder dig genom flygplatsen. Du kan också välja sittplats och skriva ut dina bagagetaggar i en SAS Self Service-automat. 
  • SAS Service Point finns i Oslo, Köpenhamn, Malmö, Göteborg och Östersund – och snart på fler flygplatser.

Parkering

Det är bekvämare än någonsin tidigare att parkera på flygplatsen. Följ länkarna nedan för att se mer information och bokningsalternativ för parkering på flygplatserna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Luleå och Köpenhamn.