• Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Snabblänkar

    • Skräddarsy din resa
    • Bonusresor med våra partner
    • SAS for Work
    • Travel Pass
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalningsalternativ
  • Reseinfo
  • Ombord
  • Reseklasser

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

All information

  • Hantera din bokning
  • Incheckning & ombordstigning
  • Ombord
  • Våra biljettyper
  • Flyginformation
  • Bagage
  • Resa med husdjur
  • Resa med barn
  • Assistans under resan
  • På flygplatsen

Ombord

  • Mat & dryck
  • Sittplatser ombord
  • Underhållning
  • Reseklasser
  • Wifi

Reseklasser

Vi erbjuder olika reseklasser ombord som skiljer sig åt vad gäller service, komfortnivå och om prioriterade tjänster ingår, såsom fast track. Oavsett vilken reseklass du väljer ingår alltid kaffe och te ombord.

Från den 1 oktober byter SAS Go, SAS Plus och SAS Business namn till Economy, Premium och Business.

Mer om våra reseklasser




Business Class är tillbaka i Europa!​

Från 1 oktober erbjuder vi den äkta Business-upplevelsen på resor inom Europa.

Travelers can look forward to:





Ge oss feedback!

Kontakta SAS kundservice

Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

Chatta med oss

Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

Ring oss

Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.