Hantera personuppgifter

Vi har uppdaterat våra villkor och vår integritetspolicy. Dessutom gör vi det enklare för dig att få tillgång till dina personuppgifter och förstå hur de används. Nedan kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och förvarar dem i säkerhet.

Hantera personuppgifter

Skaffa en kopia av din rese- och kundhistorik under de 30 senaste dagarna.

Om du inte har ett konto hos SAS: SAS (flysas.com)

Om du har ett konto (antingen ett profilkonto eller EuroBonus-konto) hos SAS: SAS (flysas.com)

Om du behöver åtkomst till ljudinspelningar ber vi dig att kontakta vårt dataskyddsombud på dataprotectionofficer@SAS.se, med ditt namn och det telefonnummer du använde. Vi sparar ljudinspelningar 30 dagar.

Vi raderar alla dina personuppgifter inom 30 dagar, utom de uppgifter vi är rättsligt skyldiga eller tillåtna att behandla.

Genom att klicka på följande länk: CHECKLISTA FÖR RÄTTEN ATT BLI BORTGLÖMD.

Du blir ombedd att besvara några frågor för att vi ska kunna hantera din begäran om radering av dina personuppgifter.

Om du har ansökt om ett jobb hos SAS och vill radera din ansökan kan du göra det genom att logga in på din kandidatprofil på https://careers.sasgroup.net/ och sedan gå till Alternativ > Inställningar > Radera profil.

Om de personuppgifter SAS behandlar är felaktiga eller ofullständiga – informera oss!

Rätta dina uppgifter genom att ringa vår kundservice som hjälper dig att rätta eller komplettera dina uppgifter. Du kan se kontaktuppgifter till vår kundservice här: Kontakta oss – sök efter ditt lokala telefonnummer.

Ange hur vi får spåra dina online-aktiviteter när du använder vår webbplats.

Genom att klicka på följande länk får du möjlighet att ange dina cookieinställningar.

Cookieinställningar

Ange hur vi får kommunicera med dig och vilka reklammeddelanden du vill ta emot.

Om du vill avregistrera dig från nyhetsbrev eller andra meddelanden från oss kan du klicka på avregistreringslänken i de e-postmeddelanden du får från oss.