Blev din flygning försenad eller inställd?
Du kan vara berättigad till ersättning om din flygning var försenad eller ställdes in på grund av en åtgärd från vår sida. Om du har rätt till ersättning ersätter vi dig i enlighet med EU261-förordningen
Observera att du inte kan ansöka om återbetalning för din flygbiljett via detta formulär. Du kan begära återbetalning genom att gå till vår sida för avbrott och återbetalning.
Vad handlar ditt anspråk om?
Vem gäller anspråket för?
Bokningsuppgifter
* Obligatorisk uppgift
Fyll i dina bokningsuppgifter nedan.
Bokades du om på en annan flygning?
Resenärer
Uppgifter om ersättning
SAS Voucher
Få en SAS Voucher som du kan använda på nästa resa
Få dubbel EU261-ersättning som en voucher
EuroBonus-extrapoäng
Ta emot din EU261-ersättning som EuroBonus-extrapoäng
1 EUR = 100 extrapoäng
Pengar
Få din EU261-ersättning insatt på ditt angivna bankkonto
Behandlingstider kan variera
Kontaktuppgifter
* Obligatorisk uppgift
Lägg till kontaktuppgifterna för huvudkontaktpersonen för ditt anspråk. Denna person ansvarar för anspråket och får den fullständiga återbetalningen om inget annat anges.
Ta reda på mer om hur SAS hanterar dina personuppgifter genom att läsa vår integritetspolicy
Om du av någon anledning inte är nöjd med vårt slutgiltiga svar på ditt klagomål kan du vända dig till lokalt konsumentorgan med förfrågningar. Kontakta relevant nationell tillsynsmyndighet. Du kan se kontaktuppgifter här. Mer information om dina rättigheter finns här.
En plattform för tvistlösning online som har upprättats av EU-kommissionen och dessutom ger tillgång till alternativ tvistlösning (ADR).
För Storbritannien kan du skicka ditt klagomål till Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR är godkänt av Civil Aviation Authority (CAA) och är specialiserat på medling och alternativ tvistlösning (ADR). CEDR är en oberoende ideell organisation som utvärderar anspråk och tillhandahåller skriftliga beslut. När kunden godtar ett beslut blir det bindande för flygbolaget.
Du måste skicka ditt klagomål till dem inom 12 månader efter vårt slutgiltiga svar.
Du kan kontakta CEDR på:
Centre for Effective Dispute Resolution
100 St. Paul’s Churchyard
London EC4M
Storbritannien
Tel: +44 (0) 20 7536 6000
Det är alltid bra att hålla kontakten. Vi tar gärna emot alla typer av feedback, oavsett om du vill ge oss beröm för något eller klaga på att något inte har gått så bra – dina åsikter är betydelsefulla.
För snabb och säker hantering ber vi dig att använda vårt kontaktformulär för att kunna nå rätt avdelning. Genom att använda vårt formulär säkerställs att vi får alla uppgifter vi behöver för att behandla ditt ärende.
Vårt formulär är krypterat och är det säkraste sättet att ge oss dina uppgifter.
Om du vill kontakta oss via reguljär post är vår adress:
SAS
Customer Care
195 87 Stockholm
Sverige
SAS
Customer Care
Roald Amundsens vei 1
2060 Gardermoen
Norge
SAS
Customer Care
Amager Strandvej 392
2770 Kastrup
Danmark
Om du behöver kontakta oss angående en framtida resa eller något brådskande måste du göra det via chatt eller telefon.