Commit version: 49245d4
Progress
1 / 8

Vill du lämna in ett anspråk?

Om du lämnar in ett anspråk på grund av en beklaglig upplevelse hos oss kan du ha rätt till ersättning.

Vad handlar ditt anspråk om?

* Obligatorisk uppgift

Fyll i de följande fälten för att fortsätta
    Välj ett ämne
    Välj ett underordnat ämne

    Beskriv din upplevelse kortfattat*

    Ange en beskrivning

    0 of 500 characters


    Vem gäller anspråket för?




    Bokningsuppgifter

    * Obligatorisk uppgift

    Bokningsreferens: undefined
    Flygnummer: undefined
    Utresedatum: undefined

    Fyll i dina bokningsuppgifter nedan.

    Fyll i de följande fälten för att fortsätta

      Ange din bokningsreferens
      Ange ditt flygnummer
      Ange ett giltigt datum

      Bokades du om på en annan flygning?


      Resenärer

      Lägg till alla resenärer in ingår i din bokning och ditt anspråk, inklusive du själv.

      Uppgifter om ersättning

      Ange hur du vill få ersättning.
      Välj din föredragna metod

      SAS VOUCHER

      • Skaffa en SAS-voucher för nästa resa

      Läs mer om SAS-voucher
      BEST VALUE

      EuroBonus-extrapoäng

      • Ta emot din ersättning som EuroBonus-extrapoäng

      • 1 EUR = 100 extrapoäng

      Läs mer om EuroBonus-extrapoäng

      Pengar

      • Få ersättningen för dina utgifter insatt på ditt angivna bankkonto

      • Behandlingstider kan variera


      Kontaktuppgifter

      * Obligatorisk uppgift

      Namn: undefined undefined
      E-postadress: undefined
      EuroBonus-nr.:
      Fyll i de följande fälten för att fortsätta

        Lägg till kontaktuppgifterna för huvudkontaktpersonen för ditt anspråk. Denna person ansvarar för anspråket och får den fullständiga återbetalningen om inget annat anges.


        Lägg till ett förnamn
        Lägg till ett efternamn
        Lägg till en giltig e-postadress
        EuroBonus-nummer ska bestå av nio siffror
        Lägg till gatuadressen (upp till 70 tecken)
        Ange en giltig ort (upp till 30 tecken)
        Lägg till ett giltigt postnummer (upp till 15 tecken)
        Välj ett land
        Lägg till ett giltigt telefonnummer

        Du måste intyga att de lämnade uppgifterna är sanna och korrekta
        Du måste samtycka till SAS regler och villkor

        Ta reda på mer om hur SAS hanterar dina personuppgifter genom att läsa vår integritetspolicy

        Om du av någon anledning inte är nöjd med vårt slutgiltiga svar på ditt klagomål kan du vända dig till lokalt konsumentorgan med förfrågningar. Kontakta relevant nationell tillsynsmyndighet. Du kan se kontaktuppgifter här. Mer information om dina rättigheter finns här.

        En plattform för tvistlösning online som har upprättats av EU-kommissionen och dessutom ger tillgång till alternativ tvistlösning (ADR).

        För Storbritannien kan du skicka ditt klagomål till Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR är godkänt av Civil Aviation Authority (CAA) och är specialiserat på medling och alternativ tvistlösning (ADR). CEDR är en oberoende ideell organisation som utvärderar anspråk och tillhandahåller skriftliga beslut. När kunden godtar ett beslut blir det bindande för flygbolaget.

        Du måste skicka ditt klagomål till dem inom 12 månader efter vårt slutgiltiga svar.

        Du kan kontakta CEDR på:

        Centre for Effective Dispute Resolution

        100 St. Paul’s Churchyard

        London EC4M

        Storbritannien

        Tel: +44 (0) 20 7536 6000

        http://www.cedr.com/

        https://www.cedr.com/consumer/aviation/

        Det är alltid bra att hålla kontakten. Vi tar gärna emot alla typer av feedback, oavsett om du vill ge oss beröm för något eller klaga på att något inte har gått så bra – dina åsikter är betydelsefulla.

        För snabb och säker hantering ber vi dig att använda vårt kontaktformulär för att kunna nå rätt avdelning. Genom att använda vårt formulär säkerställs att vi får alla uppgifter vi behöver för att behandla ditt ärende.

        Vårt formulär är krypterat och är det säkraste sättet att ge oss dina uppgifter.

        Om du vill kontakta oss via reguljär post är vår adress:

        SAS
        Customer Care
        195 87 Stockholm
        Sverige


        SAS
        Customer Care
        Roald Amundsens vei 1
        2060 Gardermoen
        Norge


        SAS
        Customer Care
        Amager Strandvej 392
        2770 Kastrup
        Danmark


        Om du behöver kontakta oss angående en framtida resa eller något brådskande måste du göra det via chatt eller telefon.