Commit version: 49245d4
Progress
1 / 8

Ådrog du dig några extra utgifter på grund av att flygningen försenades eller ställdes in?

Om du har drabbats av oväntade utgifter, på grund av att ditt flyg var försenat eller ställdes in, kan du få ersättning för det.

Observera att du inte kan ansöka om återbetalning för din flygbiljett med hjälp av detta formulär. Du kan ansöka om återbetalning på vår sida för avbeställning och återbetalning.

Vad handlar ditt anspråk om?

Välj ett problem

Vem gäller anspråket för?




Bokningsuppgifter

* Obligatorisk uppgift

Bokningsreferens: undefined
Flygnummer: undefined
Utresedatum: undefined

Fyll i dina bokningsuppgifter nedan.

Fyll i de följande fälten för att fortsätta

    Ange din bokningsreferens
    Ange ditt flygnummer
    Ange ett giltigt datum

    Bokades du om på en annan flygning?


    Resenärer

    Lägg till alla resenärer in ingår i din bokning och ditt anspråk, inklusive du själv.

    Reseutgifter

    Klicka på ”Lägg till utgift” för varje utgift och bifoga ett kvitto för var och en av dem. Du måste lägga till minst en utgift för att fortsätta.


    Lägg till en utgift

    Uppgifter om ersättning

    Ange hur du vill få ersättning.
    Välj din föredragna metod

    SAS VOUCHER

    • Skaffa en SAS-voucher för nästa resa

    Läs mer om SAS-voucher
    BEST VALUE

    EuroBonus-extrapoäng

    • Ta emot din ersättning som EuroBonus-extrapoäng

    • 1 EUR = 100 extrapoäng

    Läs mer om EuroBonus-extrapoäng

    Pengar

    • Få ersättningen för dina utgifter insatt på ditt angivna bankkonto

    • Behandlingstider kan variera


    Kontaktuppgifter

    * Obligatorisk uppgift

    Namn: undefined undefined
    E-postadress: undefined
    EuroBonus-nr.:
    Fyll i de följande fälten för att fortsätta

      Lägg till kontaktuppgifterna för huvudkontaktpersonen för ditt anspråk. Denna person ansvarar för anspråket och får den fullständiga återbetalningen om inget annat anges.


      Lägg till ett förnamn
      Lägg till ett efternamn
      Lägg till en giltig e-postadress
      EuroBonus-nummer ska bestå av nio siffror
      Lägg till gatuadressen (upp till 70 tecken)
      Ange en giltig ort (upp till 30 tecken)
      Lägg till ett giltigt postnummer (upp till 15 tecken)
      Välj ett land
      Lägg till ett giltigt telefonnummer

      Du måste intyga att de lämnade uppgifterna är sanna och korrekta
      Du måste samtycka till SAS regler och villkor

      Ta reda på mer om hur SAS hanterar dina personuppgifter genom att läsa vår integritetspolicy

      Om du av någon anledning inte är nöjd med vårt slutgiltiga svar på ditt klagomål kan du vända dig till lokalt konsumentorgan med förfrågningar. Kontakta relevant nationell tillsynsmyndighet. Du kan se kontaktuppgifter här. Mer information om dina rättigheter finns här.

      En plattform för tvistlösning online som har upprättats av EU-kommissionen och dessutom ger tillgång till alternativ tvistlösning (ADR).

      För Storbritannien kan du skicka ditt klagomål till Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR är godkänt av Civil Aviation Authority (CAA) och är specialiserat på medling och alternativ tvistlösning (ADR). CEDR är en oberoende ideell organisation som utvärderar anspråk och tillhandahåller skriftliga beslut. När kunden godtar ett beslut blir det bindande för flygbolaget.

      Du måste skicka ditt klagomål till dem inom 12 månader efter vårt slutgiltiga svar.

      Du kan kontakta CEDR på:

      Centre for Effective Dispute Resolution

      100 St. Paul’s Churchyard

      London EC4M

      Storbritannien

      Tel: +44 (0) 20 7536 6000

      http://www.cedr.com/

      https://www.cedr.com/consumer/aviation/

      Det är alltid bra att hålla kontakten. Vi tar gärna emot alla typer av feedback, oavsett om du vill ge oss beröm för något eller klaga på att något inte har gått så bra – dina åsikter är betydelsefulla.

      För snabb och säker hantering ber vi dig att använda vårt kontaktformulär för att kunna nå rätt avdelning. Genom att använda vårt formulär säkerställs att vi får alla uppgifter vi behöver för att behandla ditt ärende.

      Vårt formulär är krypterat och är det säkraste sättet att ge oss dina uppgifter.

      Om du vill kontakta oss via reguljär post är vår adress:

      SAS
      Customer Care
      195 87 Stockholm
      Sverige


      SAS
      Customer Care
      Roald Amundsens vei 1
      2060 Gardermoen
      Norge


      SAS
      Customer Care
      Amager Strandvej 392
      2770 Kastrup
      Danmark


      Om du behöver kontakta oss angående en framtida resa eller något brådskande måste du göra det via chatt eller telefon.