Detta formulär ska användas för att begära återbetalning för en resa med SAS som har köpts från en resebyrå som du vill inte kontakta direkt.*
Vi behandlar din återbetalning i enlighet med biljettreglerna för din biljett. Om din flygning ställdes in eller ändrades med mer än en timme återbetalar vi det ursprungliga biljettpriset, såväl som skatter och andra extra tjänster.
Observera att vi hanterar din återbetalning inom sju dagar efter din begäran. SAS ger ingen återbetalning för andra produkter eller tjänster som du har köpt från resebyrån, t.ex. hotellrum, hyrbilar, tjänsteavgifter osv.
* Gäller inte för SAS-biljetter utfärdade i USA
När du har skickat in din begäran avbokar vi din bokning och kontrollerar om du har påverkats av att en flygning ställdes in eller ändrades.
Vi börjar behandla din återbetalning och skickar dig en unik krypterad länk till e-postadressen i din bokning, med en begäran om dina bankuppgifter. Detta e-postmeddelande skickas från noreply@flysas.com. Det är en god idé att kontrollera att din e-postadress är korrekt i din bokning under Mina bokningar
Observera att kontot ska vara upprättat i samma valuta som betalningen för din biljett och att banker kan ta ut en extra avgift för transaktionen.
Kontakta SAS Customer Service med eventuella frågor eller om du behöver hjälp.
Det finns ca. 60 000 IATA-anknutna resebyråer över hela världen som har rätt att marknadsföra och sälja SAS biljetter. Dessa resebyråer fastställer sina egna priser och har egna villkor för exempelvis återbetalningar för flygbiljetter, och de kan ta ut en avgift för återbetalningarna. SAS har ingen kontroll över eller insyn i sådana resebyråers prisvillkor eller de ytterligare produkter och tjänster som erbjuds av sådana resebyråer. Därför rekommenderar vi att du i första hand kontaktar din resebyrå för att få återbetalning för din resa.
Du måste intyga att du har läst den information du har fått
Hur man får en återbetalning
* Obligatorisk uppgift
Har du kontaktat din resebyrå?
Bokade du denna biljett via en resebyrå i USA?
Bokningsuppgifter
* Obligatorisk uppgift
Bokningsreferens: null
Fyll i dina bokningsuppgifter nedan.
Ange din bokningsreferens
Vill du avboka hela bokningen?
Vill du avboka alla resenärer på din bokning?
Resenärer
Lägg till alla resenärer in ingår i din bokning och ditt anspråk, inklusive du själv.
Kontaktuppgifter
* Obligatorisk uppgift
Namn:
E-postadress:
Fyll i dina kontaktuppgifter och den e-postadress du använde när du bokade din resa och se till att den är registrerad korrekt i din bokning. För resor daterade i framtiden kan du göra detta i Mina bokningar
Fyll i de följande fälten för att fortsätta
Lägg till ett förnamn
Lägg till ett efternamn
Lägg till en giltig e-postadress
Du måste intyga att du inte har fått eller begärt återbetalning från något annat företag eller resebyrån
Ta reda på mer om hur SAS hanterar dina personuppgifter genom att läsa vår integritetspolicy