Hjälp och info / Reseinfo / Avbokning och återbetalning Välkommen till vårt reseinfocenter
Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.
Hantera din bokning
Hantera din bokning enkelt online, boka om eller avboka din resa, lägg till bagage och andra tilläggstjänster för resan som exempelvis måltider och tillgång till lounge samt ta hand om annat som är relaterat till din resa.
Avbokning och återbetalning
Du kan avboka din flygning och ansöka om återbetalning under Mina resor . Och om vi behöver ställa in din avgång guidar vi dig genom dina alternativ.
Återbetalningspolicy SAS återbetalningspolicy varierar beroende på om din flygning avbokas av dig eller ställs in av SAS.
Om du avbokar din flygning
Återbetalningsbeloppet är beroende av biljettreglerna
Återbetalningar utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden
De flesta skatterna och avgifterna återbetalas, men serviceavgifter och avbokningsavgifter är inte återbetalningsbara
Tilläggstjänster är inte återbetalningsbara
Om SAS ställer in din flygning kan du
Godta och resa på en ny föreslagen flygning
Boka om på en annan flygning utan kostnad
Avboka din bokning och få en återbetalning eller en SAS Travel Voucher
Frågor och svar
Hur avbokar jag en bokning?
Kan jag avboka endast en biljett eller flygning på en bokning?
När får jag min återbetalning?
Kan jag få en återbetalning om jag blir sjuk?
Vad händer om mitt visum avvisas eller om mitt pass utgår snart och jag nekas ombordstigning?
Vad händer om det förekommer ett dödsfall i min familj och jag inte kan resa?
Får jag tillbaka mina EuroBonus-poäng om min biljett är återbetalningsbar?
Behöver du kontakta kundservice?