• Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
  • Snabblänkar

    • SkyTeam
    • Skräddarsy din resa
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalningsalternativ
  • Reseinfo
  • Flyginformation
  • Forsenade flyg

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

Före resan

  • Incheckning & ombordstigning
  • Ombord
  • Våra biljettyper
  • Flyginformation
  • Bagage
  • Resa med husdjur
  • Resa med barn
  • Hantera din bokning
  • Assistans under resan

Flyginformation

  • Om ditt flyg är försenat
  • Om ditt flyg är inställt

Om ditt flyg är försenat

Om din flygning är försenad informerar vi dig så snart som möjligt via e-post eller sms såväl som i SAS-appen. Om du redan är i luften tar vi hand om dig.

Dina rättigheter i händelse av en försening

  • Om ditt flyg är försenat längre än två timmar har du rätt till måltider och alkoholfria drycker baserat på väntetiden. Kom bara ihåg att spara alla kvitton.

  • Om du behöver logi på grund av en försening har du rätt att övernatta på ett hotell till rimligt pris, såväl som ersättning för transport mellan flygplatsen och hotellet. Kom ihåg att spara alla kvitton.

  • Om du missar ett anslutningsflyg på grund av en försening bokar SAS om dig på nästa tillgängliga flygning utan extra kostnad.

  • Du har rätt till en fullständig återbetalning för din oanvända biljett om din avgång försenas längre än fem timmar och du bestämmer dig för att inte resa. Om du väljer att avboka och begära en återbetalning för din flygning blir du inte längre berättigad till ersättning för kostnader relaterade till förseningen, t.ex. för måltider, drycker eller logi.

Begär ersättning – utgifter under försening/inställd avgång

Begär ersättning – EU261-ersättning

Frågor och svar



Ge oss feedback!

Kontakta SAS kundservice

Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

Chatta med oss

Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

Ring oss

Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.