Hur vet jag om jag är berättigad till fullständig återbetalning?

Det finns flera scenarier som du alltid är berättigad till fullständig återbetalning för.

  • Om du reser på en SAS Plus Pro- eller SAS Business Pro-biljett och avbokar din resa före avgång.

  • Om din flygning har ställts in av flygbolaget och du inte har fått ett nytt alternativ.

  • Om du reser på en SAS Bonus-biljett (betalad med EuroBonus-poäng) och avbokar din resa en arbetsdag före avgången är du berättigad till fullständig återbetalning av både poäng och skatter. Återbetalningen görs i två transaktioner. EuroBonus-poängen kommer att överföras tillbaka till ditt EuroBonus-konto och skatterna kommer att återbetalas till det ursprungliga betalningssättet. Observera att det kan finnas en tidsskillnad mellan de två transaktionerna. Läs mer om EuroBonus-regler.

Om din bokning inte motsvarar det ovanstående kan det hända att du endast har rätt till återbetalning av skatter och avgifter (exklusive biljettpriset och utrikes-/inrikesavgifter). Vissa biljettyper är återbetalningsbara mot en avgift, vilket innebär att vi behåller avgiften och återbetalar resten av bokningens värde. Se avboknings- och återbetalningsreglerna för din biljettyp.

Populära frågor