• Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Snabblänkar

    • Skräddarsy din resa
    • Partnerbonusresor
    • SAS Charter
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalningsalternativ
  • Reseinfo
  • Hantera bokning
  • Avbokning aterbetalning

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

Hantera din bokning

Hantera din bokning enkelt online, boka om eller avboka din resa, lägg till bagage och andra tilläggstjänster för resan som exempelvis måltider och tillgång till lounge samt ta hand om annat som är relaterat till din resa.

    Avbokning och återbetalning

    Du kan avboka din flygning och ansöka om återbetalning under Mina resor. Och om vi behöver ställa in din avgång guidar vi dig genom dina alternativ.

    Logga in på Mina resor

    Återbetalningspolicy

    SAS återbetalningspolicy varierar beroende på om din flygning avbokas av dig eller ställs in av SAS.

    Om du avbokar din flygning

    • Återbetalningsbeloppet är beroende av biljettreglerna

    • Återbetalningar utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden

    • De flesta skatterna och avgifterna återbetalas, men serviceavgifter och avbokningsavgifter är inte återbetalningsbara

    • Tilläggstjänster är inte återbetalningsbara

    Om SAS ställer in din flygning kan du

    • Godta och resa på en ny föreslagen flygning

    • Boka om på en annan flygning utan kostnad

    • Avboka din bokning och få en återbetalning eller en SAS Travel Voucher

    Frågor och svar








    Ge oss feedback!

    Kontakta SAS kundservice

    Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

    Chatta med oss

    Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

    Ring oss

    Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.