• Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
  • Snabblänkar

    • SkyTeam
    • Skräddarsy din resa
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalningsalternativ
  • Reseinfo
  • Flyginformation
  • Installda flyg

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

Flyginformation

    Om ditt flyg är inställt

    Om din avgång ställs in informerar vi dig om det så snart som möjligt via e-post eller sms såväl som i SAS-appen.

    När du har blivit informerad har du 3 alternativ:

    • Godta och resa på en ny föreslagen flygning

    • Boka om på en annan flygning utan kostnad

    • Avboka din bokning och få återbetalning

    Vi gör vårt bästa för att boka om dig under liknande förhållanden på nästa tillgängliga flygning, och vi tar hand om dig på flygplatsen om det behövs.

    Logga in på Mina resor

    Dina rättigheter i händelse av en inställd avgång

    • Om du behöver logi på grund av en inställd avgång som vi inte har föreslagit en ny avgång för samma dag har du rätt att övernatta på ett hotell till rimligt pris, såväl som ersättning för transport mellan flygplatsen och hotellet. Kom ihåg att spara alla kvitton.

    • Du har rätt till en fullständig återbetalning för din oanvända biljett om din avgång ställs in och du bestämmer dig för att inte resa. Om du väljer att avboka och begära en återbetalning för din flygning blir du inte längre berättigad till ersättning, t.ex. för måltider, drycker eller logi.

    Om du gör dina egna researrangemang på grund av en inställd avgång har du rätt till ersättning för din alternativa transport eller flygning med ett annat flygbolag om SAS inte kan erbjuda dig en avgång samma dag. Kom ihåg att spara alla kvitton.

    Frågor och svar




    Ge oss feedback!

    Kontakta SAS kundservice

    Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

    Chatta med oss

    Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

    Ring oss

    Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.