Hoppa till innehåll
  • Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype

Boka din nästa resa med SAS

2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Snabblänkar

    • Skräddarsy din resa
    • Bonusresor med våra partner
    • SAS for Work
    • Travel Pass
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse
Betalningsalternativ

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

  • Reseinfo
  • Bagage
  • Skadat

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

Bagage

Ditt tillåtna bagage varierar baserat på biljettyp, destination och medlemsnivå i EuroBonus. När du bokar din resa kan du se vilket bagage som ingår i din biljett. Om du redan har bokat en flygresa kan du logga in på Mina resor för att se vad som ingår.

    Skadat bagage

    • Om ditt bagage är skadat när du anländer ska du rapportera det så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig. Du kan rapportera skadat bagage vid flygplatsens servicedisk eller online (om disken är stängd).

    • När du rapporterar skador vid bagageservicedisken får du en skriftlig rapport och ett PIR-nummer. Behåll denna rapport som bevis på skadan.

    • Om servicedisken är stängd ber vi dig att fotografera ditt skadade bagage och bagagetaggar med servicedisken i bakgrunden. Lämna sedan in en anmälan om skadat bagage online.

    Anmäl skadat bagage

    Frågor och svar


    Ge oss feedback!

    Kontakta SAS kundservice

    Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

    Chatta med oss

    Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

    Ring oss

    Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.