SAS logotype
  • Juridisk information
  • EU-passagerares rättigheter

EU-passagerares rättigheter

Förordningar avseende passagerares rättigheter i händelse av förseningar, inställda flygningar och/eller nekad ombordstigning. Om din flygning har ställts in eller drabbats av betydande försening eller om du har nekats ombordstigning på en flygning där du har en bekräftad bokning har du rätt till de rättigheter som definieras i EU-förordning nr 261/2004, som trädde i kraft 2005-02-17. Det flygbolag vars flygning drabbades av störningen ansvarar för att bevilja dina rättigheter. Gå till eur-lex.europa.eu för att få mer information om EU 261 / 2004 Denna sida förklarar vilken hjälp du kan förvänta dig att få från oss i händelse av en lång försening eller en inställd eller överbokad flygning.










Flygplansfönster som visar stjärten på ett SAS-flygplan
Flygplansfönster som visar molnen under
Flygplansfönster som visar ett snötäckt landskap
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Snabblänkar

    • Skräddarsy din resa
    • Bonusresor med våra partner
    • SAS for Work
    • Travel Pass
    • SAS Sport
    • SAS Gift cards
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse
Betalningsalternativ

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member