Allt om resan


Svenska
Change

Försenat bagage

- så här jobbar vi för att hitta ditt bagage

Försenat bagage


  • Vi håller dig uppdaterad om våra eftersökningar via sms. Allt du behöver göra är att uppge ditt mobiltelefonnummer när du rapporterar ditt försenade bagage på flygplatsen.


  • När vi har funnit ditt bagage så skickar vi ett sms. Därefter får du ytterligare ett sms som informerar om när vi levererar ditt bagage till den adress du har uppgett.


  • Uppdatera informationen i din förseningsrapport. Vi söker efter ditt bagage bland annat med hjälp av bagagetag-numret. Det händer att bagagetaggen faller av, och då kan vi behöva mer information om innehållet och utseendet på din väska. För att hålla dig informerad krävs aktuella kontaktuppgifter. På din anmälan finns ett telefonnummer du kan ringa för att uppdatera din information. Se status på bagage


  • Du kan söka ersättning för utlägg av nödvändiga inköp under tiden du var utan ditt bagage. Inköpen ska vara rimliga i förhållande till hur länge bagaget varit saknat. Du kan söka ersättning via vårt ansökningsformulär eller skicka underlaget till SAS Customer Care:

    SAS Customer Care
    195 87 Stockholm



  • När ditt bagage har varit borta i 21 dagar har du möjlighet att begära ersättning*. Fyll i blanketten nedan och skicka det tillsammans med biljett, bagagekvitto och bagagerapport i original till SAS Customer Care. Adressen finner du på formuläret.

    *Enligt allmänna transportvillkor


  • Viktiga blanketter:
    Blankett för försenat bagage
    Blankett för försenat bagage - engelska
 

Scandinavian Airlines © 2014

| Regler & villkor | Sajtkarta | SAS Group | Kontakt | Press | För resebyråer | Nyhetsbrev | Cookies
Star Alliance