sök

FÖRSLAG

  • loader Inget annat innehåll att visa

avbokning på grund av dödsfall i familjen

Vi beklagar nyheten om dödsfallet. Vi kommer att hjälpa dig med avbokning och återbetalning av dina biljetter.

Om en nära familjemedlem avlider kan du avboka en resa som har bokats direkt via SAS. Du gör detta genom att skicka in en kopia av dödsattesten. Du kan skicka in dokument avseende dig själv och upp till nio andra resenärer nedan. Relationen mellan resenären och den avlidna personen måste bekräftas. Observera att du måste skicka offentliga handlingar från ett reglerande organ. 

Kontakta SAS Customer Service om du inte vill avboka alla resenärer i bokningen. 

Om du har köpt din biljett genom en resebyrå behöver du kontakta dem för avbokning och återbetalning.

Förutsatt att dina biljetter inte har använts kommer de att återbetalas via samma betalningsmetod som du använde för inköpet. 

Observera att en fullständig återbetalning endast ges till den avlidna personens närmaste familjemedlemmar. Avbokningar och återbetalningar behandlas enligt biljettreglerna för resenärer som inte är släkt med den avlidna personen. På SAS anser vi att make/maka, sambo, barn, föräldrar, syskon, far- och morföräldrar, barnbarn, svärmor/svärfar, svåger/svägerska och svärson/svärdotter är de närmaste familjemedlemmarna.

Vi skickar en bekräftelse till e-postadressen i din bokning så snart som möjligt. Kontakta SAS Customer Service med eventuella frågor eller om du behöver hjälp.

Booking reference

* Required information

Attach files

You can only upload .pdf, .doc and .docx files of up to 30 MB combined.

    0 MB / 30 MB used
    loader

    Upload successful

    Thanks!

    We’ll send confirmation that we’ve received your files to the email address in your booking and get back to you soon.

    Upload failed